Tuesday, April 10, 2007

ما نمی فهمیم


دیشب مسعودجان را همگی دیدیم و بسیار مستفیض شدیم جمعاً ،دربرنامۀ برنامه سازی که خودش نمونۀ به روز شدۀ مسعود خان است، البته مدل دهۀ هشتادش ، برایم فقط جای بسی شگفتی بود که چه شد که یهو در حین اکران یک فیلم سینمایی از کارگردانش دعوت میکنن و خلق الله را به دیدن فیلم تشویق
چه شد که در این دو و سه سال آگهی های فیلمهای سینمایی از رسانه ملی همگی قطع شده و اگر آگهی هم نمایش داده می شود از پنجاه ثانیه هم کمتر است، اما این آقا را در برنامه ای زنده و مفت و مجانی اسپانسر می شوند و علنی میگویند جماعت بروید فیلم راببینید تا خودمان را خفه نکردیم
برایمان شگفت انگیز بود که هی از ریسک تهیه کننده دم زده شد که بله این آقا به بنده اعتماد کرد و سرمایه گذاشت بعد باز یهو از دهان مبارک همین کارگردان ِ کار اولی در رفت که بله من خواستم تا بیت المال هدر نرود و ما نفهمیدیم از کی تا حالا تهیه کننده خصوصی همان بیت المال است نگو در این یک مورد ما خوب فهمیدیم تهیه کننده کیست ولی شما تصمیم دارید کار را سفارشی جلوه ندهید و آن را کار شخصی خود تلقی کنید
ما باز نفهمیدیم که چرا ایشان خواستند بگویند که همۀ فیلم خوب بوده و فروشش بابت همین است و ما همش گمان می کردیم که اگر این اسامی بازیگران بر سردر سینما نبود باز کسی میرفت تا دم سینما صف بکشد اگر اکبر عبدی و امین حیایی و باقی را از فیلم می گرفتیم فیلم تاب این همه ترکاندن را داشت
باز نفهمیدیم که چرا این فیلم را این دو بازیگر برنامه شب شیشه ای یا شاید خورده شیشه ای ، اولین تجربه در سینمای جنگ دانستند کی گفته که تا حالا کسی با سینمای جنگ شوخی نکرده است آقایان احتمالن لیلی با من است را در دوران الزایمری خود گذاشته اند
خب باشد ما که قبول کرده ایم هیچی نمیفهمیم ما مدتهاست که خریت را بلانسبت شما به جان خریدیم تو رو خدا خودتان را ناراحت نکنید من که نرفتم فیلم را ببینیم چون دلم رضا نمی دهد هزار و پانصد تومن به بیت المال بی افزایم آخر من که در حد و اندازه این حرفها نیستم بهتر است برای بار سوم بروم خون بازی را ببینم یا از کلوپ سر کوچه سی دی کافه ستاره را بخرم که سخت عاشقش ام، یادم باشد این بار وقتی همه خواب بودند را هم ابتیاع کنم که دلم برای صحنه طواف گلاب ادینه لک زده است این چه کسی امیر را کشت را هم نمی آورد این آقای کلوپی ما تا به مامان بگویم که چرا احساس کردم درست امیر شده ام که همه با هم قصد قتل ام را کرده اند بی خیال برویم همان شب یلدای مان را ببینیم و شبهای روشن را که ما توان درک فیلم های درست و حسابی را نداریم

6 comments:

Proshat said...

اهممم
سلام حنا جان خوبی؟
قبل از اینکه بمیرم قول میدم یک دفعه بریم بیرون... دختر خودت رو نکش با این درسهات

Anonymous said...

ببین خیلی خوب اومدی... اگر هم می خواهی ببینی بهتر است سی دی اش را قرض بگیری که اون هم ارزش ندارد.من هم فکر می کنم 1500 هم از قیمت فروشش کم بشود 1500 تومن است. دلیل استقبال هم مادر جان هنرپیشه ها به کنار ... اون ننه من غریبم!! بازی های جشن واره ملت رو کشونده اون جا

Anonymous said...

عیب نداره. چیزی رو هم دست ندادی. این آقا هم یه جوری حرف میزنه که آدم فکر میکنه خودش رو کریستف کیشلوفسکی میدونه. اون انقدر از خودش تعریف نمیکرد که این از خودش تعریف میکنه

Anonymous said...

من که فیلمش رو دیدم کلی هم حال کردم،تازه پول رفقیم هم من حساب کردم.

Anonymous said...

salaaaaaam bar doost joone kheili khubam. man bargashtam sare kar va dige az emruz webgardi moratab bargharare ;) to chetori? hal o oza chetore? in modat enghadr dargir budam ke nashod dorost haleto beporsam, in hame kar ke dashti anjam dadi? albate fekr konam ye serish bara ba'de na? hesabi az zendegi begoo baram doost joonammmmmmmmmm boooooooooooos

L.O.U. said...

سلام!!!
کجا موندی؟