Sunday, May 06, 2007

اینجا حال همگی ما خوب است


یادم آمد تا برای همه رفقای آن سوی آب هایم نامه ای قلمی کنم، در این روزها که فرصت نوشتن ایمیل های جداگانه برای رفقای رفته از جزیره را ندارم
پس نامه را بدون حال و احوال شروع کردم
اینجا حال همگی ما خوب است
وقتی صبحها به سمت دانشگاه و کار قصد بیرون رفتن می کنیم دیگر رمقی برای سر میز توالت رفتن را نداریم از بس می ترسیم که با موهای سشوار شده مان یا پنکیک صورت و لاک ناخن و آخرین مدل مانتوی کذایی مان ن ااَم ن ی اج ت م اع ی را تشدید کنیم
اینجا حال همگی ما خوب است
وقتی بعد از هفت سال عزم ازدواج کردیم دیدیم با پول ما خانه ای نیست برای زندگی مگر در مسگر آباد یا کمی بالاتر اما قد قوطی کبریت که کتابهای من و هم جزیره ای هم جایی نخواهند داشت در آنجا چه رسد به خودمان
اینجا حال همگی ما خوب است
چون هم جزیره ای به عنوان یک وکیل یک ماهی است رسمن وکیل شده وپروانه پایه یکش را گرفته است اما حتی یک پرونده هم ندارد و ما پول نداریم و هم جزیره ای با لیسانس حقوق و پروانه وکالت فرم استخدام کارمند ساده چندین شرکت را پر کرده است و نمی گویم که کجاها حتی جلوی نوع مدرک صلاح دید که به جای لیسانس بزند دیپلم تا حداقل به مدرک و نوع آن نخندند و زودتر با او تماس بگیرند نگویم چه شغلی بود سنگین ترم
اما تو یادت می آید پارکبانهای خیابان را سال پیش که آمدی و دیدی که طرف، هم دوره ای دانشگاهی مان بود که برایمان پارتی بازی کرد و جای پارک خوبی نشان داد
این را فقط محض خنده این وسط گفتم نه به قصد دیگری
اینجا حال همگی ما خوب است
وقتی من برای تدریس به هر دهات کوره ای تقاضا داده ام و حتی یکی از آنها با من تماس نگرفته است
انجا حال همگی ما خوب است
چون مسیر چها رراه ولیعصر تا ونک که آنقدر از آن خاطره داشتیم شده است پانصد و پنجاه تومن و یک چیز برگر ساده و چیکن برگر ساده تر با سالاد و نوشابه در یک کافه نسبتن شیک در حوالی همان چهارراه برای دونفر در می آید هشت هزارو هشتصد تومن ناقابل و بلیط سینمای دوست داشتنی ما که هفته ای سه بار مهمانش بودیم شده است هزار و پانصد تومن وپول توی جیبی من فقط هفته ای شش هزار تومن است
اینجا حال همگی ما خوب است
وقتی با ساده ترین و احمقانه ترین مانتو و بلند ترین شلوارم و مقنعه و صورت خسته ام از ونک به سمت خانه می روم نمی دانم چرا از چند نفر باید اینقدر بی دلیل بترسم شاید من فوبیا یا اسکیزوفرنی مزمنی گرفته ام که دست از سرم برنمی دارد
اینجا حال همگی ما خوب است
وقتی سر کلاس از یکی از هم کلاسی های مذکر می شنوم که به استاد می گوید برای زن گرفتن باید کار داشته باشیم و برای کار کردن باید زن داشته باشیم و من به این دور باطل نمی خندم چون میدانم که او در بالاترین درجه تحصیلی قصد کار در یک آژانس اتومبیل را دارد ولی متاهل نیست و بدون آن کار هم از تاهل خبری نخواهد بود و من می مانم که دانشجوی دکترا راننده آژانس هم باشد بدک نیست انگار سواد اجتماعی انقدر بالا رفته است که نباید دیگر تعجب کرد
اینجا حال همگی ما
نه
به خدا
خوب نیست

اگر دوایی سراغ داری برای تسریع یک خودکشی دست جمعی زودتر بفرست
من نگران خودمان هستم
اینجا حال همگی ما بد است

7 comments:

زلال پرست said...

گویا به مرور زمان درد ادم ها مشترک می شود .درد هایمان از یک جنس است حنا جان .اگر راه درمانی یافتی به من هم بگو...

Anonymous said...

ببین در مورد وکالت راست گفتی !!! من در دارم برا وکالت می خونم تا حالا چیزی نشنیده بودم ولی این بدجوری حالم رو گرفت آخه بقیه حرفهات واقعا راست بود

Anonymous said...

حالت رو نمی فهم.. چون هرچی نباشه یه کاری دارم که برم سرش و همش غر بزنم. از خودم خجالت کشیدم با این پستی که گذاشتی. هم جزیره ای چرا سراغ چند وکیل نمی ره با اون کار کنه؟ باور کن خیلی از اون ها پول خوبی می گیرن.
سایر موارد رو هستم اساسی.. کسی که این جا میاد و ارو می کشه لیسانس مدیریت صنعتی من از خجالت خیس عرق می شم هر دفعه می بینمش. نمی دونم باید ایستاد و مقاومت کرد یا باید گذاشت و رفت. سر گشتگی که می گن ماجرای این روزهای ماست

L.O.U. said...

حال همه خوب است... ملالی نیست جز دوری حق نفس کشیدن.
راستی این سه شنبه که رفتیم بیرون یادم باشه بگم که مامان خودم! و عمه روشن فکرم خیلی راحت میگن باید با نا امنی اجتماعی برخورد بشه... بعد هم عمه جون میگن تو بیخودی میترسی از اینها... با تو کاری ندارند که! و من به یاد دماوند میخندم

Anonymous said...

khaily poste ghamnaki bood. Nemidoonam chi begam, faghat omidvaram hamechiz ro be behboodi bashe.

Movafagh bashi,
Boos

sanaz said...

یادت باشه برات منم بگم که خاله جان من هم میگه باید مبارزه کرد ولی نوع مبارزه اش یه کم ایراد داره. اینجا حال همگی خوبه. چیه مگه. مگه زنهائی که توی عربستان با پوشیه و چادر و غیره و ذالک تازه کم کم دارن حق رانندگی کسب میکنند حالشون بده؟ تازه اونها حالشون بهتر از ما هم هست شاید. کی به کیه. مهم اینه که ما خوبیم. خاک بر سر بقیه ملت های دنیا اگه حالشون از ما بهتر نباشه!!!جان چی نوشتم

Anonymous said...

http://www.sunjoon.blogfa.com/post-1054.aspx
;)
khaili duset dashtam
:X:X